Kundservice
Leveranstider
Leveranstider varierar beroende på om vi har din produkt i lager eller om den måste tillverkas efter beställning. Produkter i lager som beställs före klockan 14.00 skickas samma dag. Produkter i lager som beställs efter kl 14.00 skickas senast nästkommande arbetsdag.
Kontakta våra säljare om du har frågor om lagerstatus. Under veckorna 28-31 har vi lägre bemanning och svarar endast på mejl. Om produkten tillverkas efter beställning skickar vi vidare din order till vår leverantör och leveranstiden kan varierar beroende på tillgång av komponenter och hur stor beläggning fabriken för närvarande har.
Leveransbestämmelser
Vi levererar vanligen med Postnord Företagspaket, men om ni föredrar annan speditör så är det inga problem.
Vi följer Svensk Elektronik Allmänna Leveransbestämmelser – SEAL 2012.
CAD-ritningar och specifikationer
Du hittar vanligen specifikationer i pdf-format från tillverkare samt CAD-filer under “Dokument” vid respektive produkt.
Garanti och reklamation
Vi ansvarar endast för fel i komponent som beror på bristfälligheter i konstruktion, material eller tillverkning. Detta ska visa sig inom 1 år från den dagen leveransen togs emot. Om ni får fel på komponent som ligger utanför vårt ansvar, kommer ersättning för felsökning och eventuell reparation att faktureras kunden. Utredning och eventuellt reparation tar normalt mellan 1-10 veckor. Läs mer i Svensk Elektronik Allmänna Leveransbestämmelser – SEAL 2012.
Ersättningsvara vid reklamation
Avvikande eller defekt komponent ersättes med ny komponent.
Integritetspolicy
I vår integritetspolicy beskriver vi hur din personliga information sparas i vår databas och hur den behandlas.
Kontakta oss
Hittar du inte svaret på din fråga?
Skicka ett mejl till info@elwia.se (vi besvarar inom 24 timmar helgfria vardagar) eller ring oss på telefon 08-765 60 92, vardagar mellan 8.00-17.00.